«محسن صالحی نیا» امروز دوشنبه در نشست خبری مشترک با «تقی رحمانی» قائم مقام وزیر صنعت در امور تولید، افزود: خودروی پژو 301 که جزو خودروهای پرتیراژ خواهد بود، به عنوان دومین محصول شرکت مشترک ایران خودرو و پژو با ساخت داخل بالای 50 درصد آغاز می شود.

وی ادامه داد: تولید سومین محصول این شرکت مشترک نیز پاییز سال آینده آغاز خواهد شد.

معاون وزیر صنعت در مورد همکاری شرکت سایپا و سیتروئن نیز گفت: سایت کاشان برای آغاز عملیاتی این همکاری آماده شده است و تولید مشترک سایپا و سیتروئن در سایت کاشان از اواخر امسال آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وی گفت: نخستین محصول مشترک از دور جدید همکاری سایپا و سیتروئن، اردیبهشت ماه سال آینده به بازار عرضه می شود.

صالحی نیا در مورد روند اجرایی قرارداد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و رنو نیز گفت: شرکت مشترک این قرارداد تا 20 روز آینده ثبت و پس از آن، اقدام های اجرایی آغاز خواهد شد.

وی در قالب همکاری ایدرو و رنو، یک خودرو در پلت فرم «اِی پلاس» (A+) و پنج نوع خودرو نیز در کلاس «بی و بی پلاس» (Bو B+) تولید خواهد شد که برنامه زمانبندی تولید این خودروها هم اکنون بین طرفین در حال نهایی شدن است و پس از ثبت شرکت مشترک، تولید آنها طبق یک برنامه زمانبندی آغاز خواهد شد.

معاون وزیر صنعت گفت: این پلت فرم ها طراحی روز هستند و یک ماه قبل در سایت مرکز مهندسی شرکت رنو در پاریس رونمایی شده اند.

صالحی نیا در مورد واگذاری شرکت «بُن رو» به شرکت مشترک رنو و ایدرو نیز گفت: شرکت «بُن رو» به چند شرکت زیرمجموعه گروه سایپا تعلق دارد که آنها تا امروز نسبت به واگذاری آن برای استفاده از ظرفیت های تولیدی آن در قالب شرکت مشترک نپذیرفته اند.

وی در این ارتباط اضافه کرد: در یک هفته اخیر با توجه به حضور مدیران ارشد رنو در تهران، دو پیشنهاد ارایه شد؛ نخست اینکه شرکت مشترک ایدرو و رنو حداکثر تا پایان سال میلادی جاری یعنی تا 20 روز آینده به ثبت برسد؛ علاوه بر این، دو سایت خودروسازی برای تولید به صورت قرارداد همکاری مشترک به شرکت رنو پیشنهاد شد که در دست بررسی است.

معاون وزیر صنعت افزود: بحث واگذاری شرکت «بُن رو» احتمال کمی دارد که مورد قبول سهامداران این شرکت قرار بگیرد؛ در این صورت، در قاعده ای بجز اینکه بخواهد به شرکت مشترک واگذار شود، از ظرفیت تولیدی شرکت «بُن رو» استفاده خواهد شد.

 
** آیین نامه جدید واردات خودرو روی میز دولت

صالحی نیا در مورد ساماندهی واردات خودروهای خارجی نیز گفت: به دلایلی از جمله روند غیرعرفی واردات خودرو و مدیریت مناسب این روند، ثبت سفارش خودرو با نظر مسئولان متوقف شده است تا شرایطی در دستور کار قرار گیرد که مدیریت مناسبی در مورد واردات خودرو انجام شود.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه توقف ثبت سفارش خودرو به درازا کشیده است، گفت: البته روند واردات خودروهایی که پیش از این ثبت سفارش شده بود، ادامه یافته است.

معاون وزیر صنعت از بررسی آیین نامه ای در دولت برای موضوع واردات خودرو خبر داد و گفت: این آیین نامه ای توسط وزارت صنعت و با هماهنگی سایر دستگاه های مربوط، به دولت پیشنهاد شده است و به زوی تصویب خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر اساس این آیین نامه، خودروهایی که وارد شده و در گمرکات هستند، تعیین تکلیف خواهند شد.

صالحی نیا اضافه کرد: این مساله نیز در این آیین نامه مورد توجه قرار گرفته است که در ثبت سفارش های بعدی، تفاوت معناداری به وجود نیاید و تقریبا یک روال برابر را مترتب شود تا شرایطی برای سوءاستفاده فراهم نشود.

به گزارش ایرنا، با نهایی و اجرایی شدن برجام و لغو تحریم های هسته ای غرب علیه کشورمان، همکاری بخش های مختلف اقتصادی کشور با همتایان خود در کشورهای مختلف آغاز شد.

در مدت سپری شده از برجام، برخی خودروسازان داخلی مذاکراتشان با همکاران خارجی را کلید زدند؛ برخی به مرحله امضای تفاهم نامه و قرارداد رسیدند و در این میان برخی از شرکت ها به تولید خودروی مشترک دست یافتند.     

درخواست کارشناسی خودرو

اعزام کارشناس خودرو در محل
با بیش از 17 سال سابقه فعالیت در صنعت خودرو کشور
کارشناسی قیمت، فنی، رنگ، بدنه، آپشن ها، استعلام از سازنده، چک VIN، تخمین کیلومتر واقعی و ... با کیفیتی متفاوت.

آخرین کارشناسی های خودرو انجام شده

کارشناسی خودرو ب ام و i8 از نظر بدنه، فنی، دیاگ و .. توسط اتوکارشناس

کارشناسی خودرو ب ام و i8

23 اردیبهشت 1399 توسط اتو کارشناس in خودرو های کارشناسی شده
کارشناسی خودرو بنز C200

کارشناسی خودرو بنز C200

18 شهریور 1397 توسط اتو کارشناس in خودرو های کارشناسی شده
TOP